Illustration: Majsan Sundell
Porttelefon
Porttelefon kan inte tillhandhållas då tidigare leverantör valt att inte klassa porttelefonen utifrån det nya medicintekniska direktivet (MDR). Det gör att porttelefon inte längre kan förskrivas genom CFH.
Efterforskning har gjorts efter annan leverantör men hittills har ingen visat upp en porttelefon som är MDR-klassad.
Vid fel på porttelefon
- Felanmälan görs som vanligt
- Kundtjänst lägger order till extern elfirma
- Elfirman åker till patient och gör en felsökning och reparerar när det är möjligt
- Om det inte går att reparera porttelefonen kommer den att monteras ned
- Kundtjänst kontaktar förskrivare för kännedom i de fall porttelefonen monteras ned
I samband med nedmontering kontaktas patienten av CFH:s kundtjänst som hänvisar patienten att själv kontakta låsfirmor på öppna marknaden för att försöka hitta en lösning.
Riktlinjer och kriterier för förskrivning
Verksamhetsstöd
Hade du nytta av innehållet på denna sida?
Skicka gärna förslag till oss på hur sidan kan förbättras
Tack för din återkoppling!
Senast uppdaterad: den 4 januari 2022